Це історія про те, що для багатьох він є найкрасивішим автомобілем в історії. Jaguar E-Type легендою в основному завдяки своєму силуету, але його чарівність на цьому не закінчується.

«Це найкрасивіший автомобіль, коли-небудь побудований» – те, що така особистість, як Енцо Феррарі, вимовила ці слова після того, як вперше побачила Jaguar E-Type, дає хороший приклад впливу, який ця ікона автомобільного світу зробила, коли вона була представлена ​​в березні 1961 році на Женевському автосалоні.

Jaguar E-Type починався як автомобіль зі спортивними прагненнями, тому що не дарма на його дизайн вплинув D-Type, який змагався в Ле-Мані. Його конструктор, Малкольм Сейер, був авіаційним інженером під час війни та мав великі аеродинамічні знання, тому і використав не аеродинамічну трубу для формування кузова з математичними розрахунками.

У механічній частині E-Type успадкував 3,8-літровий рядний шестициліндровий двигун XK, розроблений під час Другої світової війни і який завдяки своєму залізному блоку, алюмінієвій голівці блоку циліндрів, подвійному розподільному валу і трьом карбюраторам пропонував потужність 265 к.с. Перший прототип, який отримав назву E1A, був менше серійного автомобіля і мав 2,4-літровий двигун, але вже мав пізніше відому незалежну задню підвіску. Поступово E-Type набирав розмір і довжину з оглядкою на американський ринок, де він став відомий як XK-E.

E-Type був задньопривідним з 4-ступневою механічною коробкою передач, яка досягала максимальної швидкості 240 км год і розганяється від 0 до 100 км год за 7,4 секунди. Крім того, він мав елементи, мало помічені в той час, такі як дискові гальма на всіх чотирьох колесах і характерні потрійні склоочисники.

Але що, безсумнівно зробило великий внесок в його комерційний успіх, так це його продажна ціна, оскільки версія Roadster вийшла на ринок за 2097 фунтів (2447 євро), а купе зробило це за 2196 фунтів (2562 євро). На практиці означало, що це був набагато дешевший автомобіль, ніж його конкуренти (половина від Aston Martin DB4 і третину від того, що коштував Ferrari 250 GT, наприклад). Офіційно E-Type прожив в цілому три покоління, хоча на практиці було заведено бачити невеликі зміни між різними одиницями Series 1, оскільки вони були частково виготовлені вручну. Щось, що було помітно в таких речах, як форма статі, зовнішні замки капота або фари, все це ускладнювало ідентифікацію кожного пристрою і співвідносячи його з певною серією.

Аналогічним чином, полегшені версії з алюмінієвим кузовом і монококом були виготовлені в результаті успіхів в змаганнях, і в 1964 році з’явився двигун 4.2, який пропонував ту ж потужність і більший крутний момент, а також краще передавальне відношення.

У 1965 році Jaguar представляє неоцінений 2 + 2, який з розміщенням двох додаткових сидінь стає трохи довший і з дахом вище, що для багатьох псує його красу. У 1967 році представлена ​​оновлена ​​модель, відома як 1 1/2, з новим дизайном фар і поліпшеними гальмами, а в 1971 році E-Type S3 вже явно GT, менш стурбованим спортивним, який містить двигун V12 об’ємом 5,3 літра і 272 к.с., спочатку розроблений для XJ.

Нарешті, в 1975 році E-Type був замінений XJ-S після досягнення виробництва 72 515 одиниць, з яких тільки 20 000 були купе. Доказом його важливості в автомобільному світі є придбання в 1996 році родстерного підрозділу з 1963 року MOMA, Музеєм сучасного мистецтва в Нью-Йорку. У той час це був тільки третій автомобіль, придбаний для експонування в такому знаменитому залі.

Jaguar E-Type настільки виділяється своєю естетикою, що він знаходиться в межах норми, що людина забуває, що він пропонує, опинившись за кермом. Але це не означає, що він розчаровує, далеко не так.

Усередині переважає якість і хороша обробка. Сидіння зручні та розташовані дуже низько, в той час, як трьох спицеве дерев’яне кермо регулюється по висоті та глибині. Педалі розташовані разом в результаті обмеженого простору, особливо по висоті. Зі свого боку, панель приладів дуже повна, але не має занадто великого простору для зайвих предметів. Передня і задня оглядовість гарна, але не бічна.

Механічно E-Type швидкий, тому, що двигун сильно штовхає і легко підіймається вгору і по колах. Його звук силовий і приємний, абсолютно протилежний коробці передач, що не виправдовує очікувань. Гальма, з іншого боку, вражають і відмінно витримують втому, в той час, як кермове управління жорстке, але дуже точне.

Коротко кажучи, мова йшла про відмінний автомобіль, який пропонує гарне поєднання плавності ходу і стабільності в русі, надаючи велику впевненість пасажирам.