Автовиробники, інвестори та навіть нафтовий гігант Schlumberger NV (SLB.N) починають використовувати екологічно чисті технології для виробництва літію, які можуть допомогти задовольнити 25% або більше світового попиту на до кінця десятиліття.

Stellantis, Білл Гейтс, Breakthrough Energy Ventures та інші інвестували мільйони доларів або підписали угоди про постачання з так званими прямими стартапами з видобутку літію (DLE) в останні місяці в спробі просунути технологію до комерційного виробництва, яка очікується протягом наступного року або двох.

Технології DLE використовують менше землі й ґрунтових вод і галузеві аналітики розглядають це як новий спосіб забезпечити постачання літію для галузі електромобілів якщо технологія може працювати у великих масштабах.

“Зелений літій це обіцянка цієї нової технології”, сказав Каспер Сейдж з BMW i Ventures, венчурного фонду BMW (BMWG.DE), який на цьому тижні інвестував в технологічний стартап-фірму DLE Lilac Solutions Inc. Технологію DLE можна порівняти зі звичайними побутовими пом’якшувачами води, які видаляють метали з питної води”.

Однак більшість технологій DLE дорожче експлуатуються, ніж ті, які використовують сонячне світло, а деякі вимагають великих обсягів прісної води та електроенергії.

Корпорація Альбемарле (ALB. N) та інші традиційні виробники літію кажуть, що вони вивчали технології DLE, але відчувають, що вони не стануть мейнстримом до кінця цього десятиліття, враховуючи побоювання з приводу використання високої енергії та води. “Доступ до чистої води є однією з ключових перешкод для DLE”, сказав Джон Пейхель з Suez PA (SEVI. ПА) підрозділ водних технологій, який продає обладнання для літієвої промисловості.

Schlumberger, відомий своїми роботами з гідророзриву пласта, будує проєкт DLE в Неваді та каже, що його “кінцева мета” виробляти літій без прісної води. Цю мету підтримує, Міністерство енергетики США конкурсом на суму 4 мільйони доларів за кращі геотермальні технологічні розробки літію.

Акції Standard Lithium Ltd. виросли в шість разів з того часу, як вони почали торгувати в Нью-Йорку в липні, хоча технологія DLE компанії все ще пілотується в Арканзасі.

Кріс Беррі, незалежний галузевий аналітик House Mountain Partners, каже, що, виходячи з наявних анонсів, DLE може виробляти чверть світових постачань літію до кінця десятиліття, хоча він зазначив, що не всі технології повинні розглядатися як рівні. Інші консультанти по галузі ставлять цю цифру ще вище.

Світовий попит на літій минулого року склав близько 320 000 тонн, і, як очікується, досягне 1 мільйона тонн до 2025 року і 3 млн тонн до кінця десятиліття.

“Інвестори повинні зважити переваги технології DLE проти безлічі проблем у пошитті технології до кожного літієвого родовища”, сказав Беррі.

Однією з областей, що привертає увагу розробників DLE є Каліфорнійське солоне море, приблизно в 160 милях (258 км) на південний схід від Лос-Анджелеса. Супергутні розсоли кишать літієм, що крутиться під областю, яка знаходиться на вершині розлому Сан-Андреас.

Berkshire Hathaway Inc BRKa.N) і EnergySource LLC Уоррена Баффета вивчають способи додавання технології DLE до чинних електростанцій там, щоб вони могли переробляти літій при виробництві електроенергії.

Поблизу приватна компанія Controlled Thermal Resources Ltd розробляє геотермальний проєкт літієвого розсолу для постачання General Motors, який заявив, що CTR може забезпечити “значну кількість наших потреб у літії” до 2024 року.

Цей проєкт, як і аналогічний в Аргентині, підтримується технологією Lilac Solutions і розглядається деякими аналітиками як одне з перших комерційних випробувань DLE.

Увага DLE припадає на те, що ціни на літій близькі до рекордних максимумів, згідно з даними Benchmark Mineral Intelligence, що підживлює перегони за нові технології.

“Постачання літію є основним вузьким місцем для електрифікації, і DLE може допомогти збільшити цю пропозицію”, сказав Тіг Еган, виконавчий директор Energy Exploration Technologies Inc, приватної компанії, що працює з аргентинським виробником літію Orocobre Ltd (ORE). AX).

Від auto-portal