Є випадки коли в спеку кондиціонер перестав працювати. Заправка не дала результату і слідів потоку не виявлено? Справа в тому, що проблема дещо глибше, ніж зазвичай.

Кондиціонер і клімат-контроль це опція яка присутня сьогодні в будь-якому автомобілі. Викликає питання: як, коли і з якою періодичністю потрібно його заправляти, чи потрібно обслуговувати і за яким принципом він працює.

Зазвичай, причина подачі гарячого повітря в спеку криється у відсутності в системі фріону, але дозаправка не завжди може вирішити проблему, як і заміна шлангів. Важливо знати одну особливість роботи всієї системи кондиціонування: щоб подуло холодне повітря, температура в системі не повинна перевищувати 28 градусів. Якщо вентилятори не змогли охолодити агрегати до цієї температури, то прохолоди не дочекатися кондиціонер просто не включатиметься. А щоб забезпечити системі необхідні для роботи умови, слід лише дотримуватися певних правил.

Перше і найнеобхідніше, що потрібно проводити регулярно – це комплексна мийка радіатора. Його слід знімати і промивати кожні два роки. Важливо це з двох причин: по-перше, забитий пухом і брудом радіатор автоматично призводить до недієздатності кондиціонера і перегріву двигуна, а по-друге, саме під час мийки можна оцінити стан вузла. Справа в тому, що радіатор руйнується не тільки всередині, а й зовні, а шматки алюмінію, що відкололися від охолоджувача, можуть запросто пошкодити крихку «начинку» силового агрегату.

Після того, як радіатор відмитий і встановлений на місце, потрібно оцінити стан вентилятора, датчика температури і точність спрацьовування всієї системи. Найчастіше саме вентилятор стає причиною, по якій кондиціонер працює на ходу, але замовкає, потрібно лише стати в пробку або зупинитися на парковці.

До речі, систему потрібно раз в три роки промивати зсередини: в надрах кондиціонера накопичується чимало бруду, з’являється цвіль і накопичується волога. Уникнути цього неможливо, проте кожному під силу промити контур, просто під’єднавши флакон із спеціальним складом до зливного отвору.

Короткий висновок з вищесказаного наступний: система кондиціонування потребує регулярного обслуговування, як і будь-який агрегат автомобіля. Зневажливо ставлення не справджується незнанням або відсутністю часу: для появи цілющою прохолоди потрібно докласти зусиль і витратити час. Тоді і тільки тоді автомобільний кондиціонер справно відпрацює довгі роки.