У власників проблемних євроблях щомісяця відраховуватимуть по 700-1500 грн із зарплати, поки ті не погасять величезні борги.

До кінця періоду пільговою розмитнення машин на Єврономер залишилося трохи понад місяць. Попри численні заяви та заклики громадських до депутатів і президента розблокувати розмитнення для п’яти «проблемних» категорій транспорту ситуація все ще залишається невирішеною. До чого готуватися тим, хто не вкладеться у відведений владою термін до 10 листопада і які можуть бути варіанти захисту інтересів євробляхерів, з’ясував UBR.ua.

5 ключових проблем

Власники євроблях розділилися на дві категорії: хто не може, і хто не встигає розмитнено в рамках раніше прийнятого закону про пільгове розмитнення.

До перших відносяться автомобілі, які заїхали в Україну у 2021 році та з боку РФ, а також машини з євростандартами євро-0 і євро-1 (до 1995 року випуску), з гібридним двигуном і вагою 3,5 т. Оскільки їх розмитнення не передбачена профільним законом, а за порушення строків ввезення їм загрожує штраф в 170 тис. Грн, вчора, 23 вересня, їх власники вийшли з протестом під Верховну Раду в надії відстояти право на користування особистим транспортом.

Проте привернути увагу до своєї проблеми їм вдалося тільки з боку народного депутата. Він подав на розгляд два законопроєкти №6043 і 6044, які повинні усунути недоліки в законі №1402-ІХ по п’яти проблемним типам євроблях, а також продовжити термін пільгового розмитнення ще на 90 днів (до лютого).

Крім цього, нардеп подав правку і в законопроєкт №5600 щодо можливості законним шляхом розмитнити автомобілі, що заїхали з боку РФ. Але у зв’язку з тим, що до цього законопроєкту без його правки передбачено ще понад 10 тис. Інших, терміни їх затвердження можуть затягнутися більш ніж на два місяці. Тоді ж як раз і закінчиться період розмитнення.

«Якщо не внесуть додаткову правку про продовження термінів розмитнення, то фактично всі ці дії марна справа», каже в розмові з UBR.ua адвокат ГО «Авто Євро Сила» (АЕС) Іван Казачук.

Прогнози щодо термінів теж невтішні: на минулому нещодавно засіданні парламентського комітету податкової та митної політики його голова Данило Гетманцев виступив категорично проти продовження термінів пільг для євроблях через законопроект №5600.

Таким чином, єдину надію водії євроблях покладають на законопроєкти депутата Заблоцького.

Відповідно, в патову ситуацію зараз потрапили як євробляхери, у яких є гроші, але яким не дає розмитнити за доступною ціною сам закон через прописаних там обмежень. Так і ті, хто елементарно не має на це коштів, оскільки крім митних платежів заплатити доведеться і за підготовку документів.

У деяких випадках сума може дотягнути до 70 тис. грн, які при зарплаті в 6-7 тис. грн, кажуть активісти, збирати потрібно від року до трьох.

Так чи інакше їздити на такому автомобілі людина не зможе, і його конфіскують, як того вимагає закон, підкреслюють опитані юристи.

Варіант уникнути штрафу в 170 тис. грн поки що є тільки у євроблях, які заїжджали з боку РФ. Від санкцій це все одно не вбереже в результаті, але після перезаїзду є шанс скасувати штраф через суд, кажуть юристи.

На цей момент профільні брокери готові розмитнювати такі авто з урахуванням ризику, що водієві все одно може прийти постанову про порушення митних правил у зв’язку з тим, що машину все ж розмитнили, хоча за законом робити цього не могли.

Сума штрафу в цьому випадку може скласти 135 тис. грн. Але за цим напрямком адвокати вже готові захищати клієнта в суді та доводити, що євробляха була завезена з РФ, а робила плановий «розворот» на нейтральній території. Тобто мова йде про перекручену інтерпретації даного пункту митниками.

Іншими словами, для машин, які побічно «пов’язують» з РФ, радять «краще зробити перезаїзд і відстоювати свої права в суді, ніж нічого не робити». Тому що, коли прийде постанову про те, що авто не розмитнено тоді варіантів, крім як платити 170 тис. грн, не буде.

Джерело: enovosty.com

Від auto-portal