У Китаї компанія Tesla вже давно оснащує базові моделі електромобілів тяговими батареями на базі літієвих акумуляторів, що використовують фосфат заліза (LFP). Вони дешевше і безпечніше, містять нікель, але питання економії явно стоїть на першому місці. Тепер компанія збирається поширити цю практику за межі китайського ринку.

Про це рішення стало відомо в ході квартального звітного заходу Tesla, як зазначає CNBC. Минулого місяця у покупців електромобілів Model 3 компанія вже питала про готовність отримати машину з LFP-батареєю замість NCA-варіанту. У першого типу акумуляторів є і важливі недоліки. По-перше, вони забезпечують більш низьку щільність зберігання заряду, а тому виявляються важче NCA-альтернативи при необхідності забезпечити такий же запас ходу. По-друге, вони гірше переносять негативні температури з точки зору здатності зберігати заряд. До переваг LFP-батарей, крім високої хімічної стабільності, що запобігає довільне загоряння, можна віднести вищий експлуатаційний ресурс.

Експерти також відзначають, що LFP-батареї легше переносять заряд до повної місткості, тоді як для нікелевих версій рекомендується заповнювати заряд лише до 80% номінальної величини, щоб уникнути передчасної деградації. У виробництві LFP-батареї не вимагають досить дорогих кобальту і нікелю, та й процес їх вторинного перероблювання дещо простіше. Старші комплектації електромобілів Tesla як і раніше будуть оснащуватися більш місткими батареями на базі осередків з вмістом нікелю, кобальту і літію.

Найбільшими постачальниками акумуляторних осередків типу LFP залишаються компанії CATL і BYD, а 95% виробництва зосереджено в Китаї. По всій видимості, акумулятори даного типу будуть поставлятися на американські та європейські підприємства Tesla з Китаю. На певному етапі стане доцільною локалізація їх виробництва, адже в іншому випадку транспортні витрати неминуче з’їдять частину досягнутого економічного ефекту. Як міграція на інший тип батарей позначиться на вартості реалізованих в США і Європі електромобілів Tesla, поки передбачити складно, але самій компанії такий перехід точно буде вигідний.